Pages

Saturday, 1 March 2014

Teknik Forex : Scalping 5 Minit

Teknik Forex: Scalping Fractal 5 Minit


Ini teknik scalping yang rakan saya kongsikan(dia seorang burung hantu,dan hanya trade diwaktu pagi 2.00 am-5.00am),simple sahaja,sesuai untuk sesiapa yang suka tidow lewat-lewat pagi.

Time Frame 5 Minit
Pair EUR/USD EUR/JPY GBP/USD
Masa 2.00 pagi hingga 5.00 pagi(market slow/sideway)

mula-mula buka chart 5 minit pair yang ingin di trade

Masukan indi Fractals

Cara-cara Entry

Fractals keluar diatas :SELL
Fractals keluar dibawah: BUY
Close post bila fractals baru keluar
SL : manual Cut Loss(sendiri setting ekekeke)

Jangan Entry

Jangan OP jika fractals belum keluar

macam mana kalau fractals repaint,saya sell,tapi turun lagi?

kita trade dimasa market tengah slow,biasanya 2.00-5.00,jadi jika dia repaint dan price contoh turun,kita just tambah post sahaja,kemudian tunggu fractals atas yang baru keluar kita close post.


Sumber : http://itabletz.blogspot.com/2011/08/teknik-forex-scalping-fractal-5.html

1 comment:

  1. Halo,

    Perkenalkan nama saya Nabilla, manajer afiliasi untuk InstaForex Group.

    Disini saya ingin menawarkan Anda untuk bergabung dalam program afiliasi yang memberikan Anda keuntungan komisi mulai dari 1.5 - 5.3 pip untuk Forex dan mencapai 20 - 26 pip untuk Gold.

    Selain keuntungan tersebut kami juga dapat menawarkan fasilitas lainnya untuk memfasilitasi deposit dan penarikan dana untuk klien-klien Anda.

    Saya menunggu kabar baik dari Anda segera.
    Silakan menghubungi saya melalui detil yang terdapat di bawah.
    Kami akan senang untuk membangun kerja sama yang saling menguntungkan dengan Anda.


    Terima kasih.

    Nabilla,
    Partner Department Consultant
    Skype: Nabilla IFX
    Facebook: Nabillaifx
    WA: +628119071333
    partners@mail4.instaforex.com
    http://instaforex.com

    ReplyDelete